Black Hat SEO – czyli czego należy unikać w swojej witrynie?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Black Hat SEO – czyli czego należy unikać w swojej witrynie?

Barbara Olsen / pexels.com

Z pewnością trudno jest być na bieżąco z ciągle rozwijającymi się technikami SEO i aktualizacjami algorytmów Google. Niektórzy stosują nieprawidłowe taktyki pozycjonujące strony internetowe. Jeżeli chcesz poprawić swoją pozycję w rankingu wyników wyszukiwania, to koniecznie musisz zacząć rozpoznawać Black Hat SEO.

Black Hat SEO jest sprzeczną praktyką pozycjonowania i nie pasuje do zasady wyszukiwarek. Próbując na siłę pokonać i zmylić algorytmy wyszukiwarek, praktycy stosują często takie działania jak: upychanie słów kluczowych, płatne linki, słaba jakość treści czy spamujące komentarze na blogu.

W tym artykule dowiesz się więcej na temat Black Hat SEO oraz czego nie robić na swojej stronie internetowej, aby osiągnąć sukces online.

Dlaczego należy unikać działań Black Hat SEO?

Techniki Black Hat SEO na dłuższą metę są nieskuteczne i przedsiębiorcy wydają tylko niepotrzebnie dużą ilość pieniędzy. Najważniejsze jest to, że mogą one doprowadzić do surowych kar, nałożonych przez Google, co spowoduje spadek pozycji Twojej strony internetowej w rankingu wyników wyszukiwania i zmniejszoną liczbę konwersji. W skrajnych przypadkach Google usunie całą Twoją obecność w wyszukiwarce, uniemożliwiając użytkownikom znalezienie witryny.

Jeżeli chcesz mieć pewność, że Twoja strategia SEO nie szkodzi witrynie, to postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami opisanymi przez nas poniżej.

Co obejmuje techniki Black Hat SEO?

  1. Dodawanie zbyt dużej ilości linków

Pamiętaj, że jakość zawsze przebija ilość przy budowaniu linków. Obecnie możesz uzyskać lepszą pozycję w rankingu, zdobywając kilka wysokiej jakości linków. Jeżeli skupiasz się tylko na ilości, to często możesz otrzymywać ogromną liczbę linków niskiej jakości, co negatywnie wpływa na pozycję i wiarygodność witryny.

Musisz wiedzieć, że jeśli Twoja witryna otrzyma dużą ilość linków niskiej jakości w krótkim czasie, Google zauważy to i nałoży karę na Twoją stronę internetową.

  1. Spamujące komentarze w witrynie

Okazuje się, że zbyt duża ilość komentarzy nic niewnoszących do tematu i z pustymi linkami, wpływa negatywnie na wiarygodność Twojej strony WWW. Często zdarzają się komentarze, które są pisane w imieniu firmy, którą reprezentujesz. Szczególnie uważaj na takie działania i szybko na nie reaguj!

  1. Upychanie słów kluczowych

Częste powtarzanie pozycjonowanych słów kluczowych w treści strony powoduje, że artykuł staje się zupełnie niezrozumiały dla użytkownika. Upychanie słów kluczowych na siłę, obecnie nie przynosi żadnego rezultatu. Google ceni sobie naturalność treści, dlatego umieszczaj frazy w zrozumiały i przyjemny dla odbiorcy sposób.

  1. Stosowanie płatnych linków

Musisz wiedzieć, że Google nie toleruje stosowania płatnych linków, ponieważ są one próbą manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego lepiej skoncentrować się na budowaniu silnych relacji z trafnymi, autorytatywnymi stronami internetowymi w Twojej branży i udostępnianiu cennych treści, które zapewnią wiarygodność witrynie.

  1. Content niskiej jakości

Nie możesz na swojej stronie internetowej dodawać skopiowanych treści z innych blogów. Algorytm Google jest szczególnie czujny na takie działania. Zamieszczanie nieunikalnego contentu skutkuje nałożeniem kary. Co za tym idzie? Spadek Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania, często nawet brak wyświetleń. Automatyczne generowanie treści również jest dość popularnym działaniem Black Hat SEO. Najczęściej powstają one, dzięki specjalnemu oprogramowaniu, które dzięki swojej bibliotece wyrazów automatycznie generuje treść na stronę internetową. Niestety stworzony w ten sposób tekst jest często niepoprawny językowo, co szybko zostaje rozpoznane przez algorytmy wyszukiwarek.

  1. Specjalne ukrywanie treści na stronie

Pamiętaj, aby każda treść znajdująca się na Twojej stronie internetowej była widoczna dla użytkownika. Jeśli dodajesz w witrynie tekst w kolorze tła, ustawiasz rozmiar czcionki na 0, czy umieszczasz treść poza ekranem odbiorcy, to są to kolejne złe działania SEO, których należy unikać, jeżeli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Źródło: MART PRODUCTION / pexels.com

Dobre praktyki SEO

Z pewnością istnieje duża ilość działań SEO, które mogą wpływać na jakość twojej strony internetowej, jednak pamiętaj, że techniki Black Hat SEO są niedopuszczalne dla algorytmów wyszukiwarek. Jeżeli chcesz znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania, to zacznij stosować dobre praktyki SEO.

Najważniejszym krokiem jest upewnienie się, że linki prowadzące do Twojej witryny pochodzą z wiarygodnych źródeł i są wysokiej jakości. Na sam koniec zapamiętaj te punkty, aby dobrze zarządzać swoją stroną internetową:

  1. Pamiętaj o zróżnicowaniu treści na stronie i linkowanych frazach.
  2. Najważniejszy jest umiar.
  3. Umieszczaj linki tylko na wartościowych stronach zewnętrznych.
  4. Nie powielaj treści i nie kopiuj z innych blogów.

Podsumowanie

Techniki Black Hat SEO negatywnie wpływają na Twoją stronę internetową. Jednak pamiętaj, że Google daje możliwość poprawy. Jeśli szybko naprawisz swój błąd, to z pewnością dostaniesz kolejną szansę i powrócisz do gry!

Jeżeli nie jesteś na bieżąco z każdą aktualizacją algorytmów, to ważne jest, abyś był świadomy istnienia złych praktyk SEO. Pomoże Ci to chronić Twoją firmę przed potencjalnymi karami i innymi konsekwencjami niewłaściwych technik SEO.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO! Czekamy na Ciebie!

Udostępnij:
Ostatnie wpisy

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *