Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

Anna Shvets / pexels.com

Automatyzacja marketingu polega na oszczędności czasu. Dzięki niej marketerzy są w stanie maksymalnie zoptymalizować czas poświęcony na zarządzanie działaniami promocyjnymi i czas, który inwestowany jest w wykonywanie konkretnych zadań. Na przykład zamiast ręcznie wysyłać kampanie e-mailowe, automatyzacja tego procesu może uczynić go łatwiejszym, szybszym, a czasami nawet skuteczniejszym.

Często zdarza się jednak, że firmy nie wykorzystują automatyzacji w swoich działaniach marketingowych. Wynika to być może z braku zrozumienia procesu. Niektórzy sprzedawcy uważają, że jest to zbyt skomplikowane, choć w rzeczywistości znacznie odbiega to od faktycznego stanu rzeczy. Ponad 50% firm korzysta już z narzędzi do automatyzacji marketingu, a 40% tych, które nadal nie zainstalowały tego oprogramowania, planuje to zrobić w ciągu najbliższych miesięcy. Skutkuje to tym, że wykorzystanie tej metody może umożliwić Ci pokonanie branżowych rywali, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali.

Przed automatyzacją swojej działalności pamiętaj, że ten proces sam w sobie nie generuje wzrostu liczby potencjalnych klientów. Robią to wartościowe i interesujące treści, mające na celu zaspokojenie potrzeb klientów.

Pamiętaj też że ręczne tworzenie treści promocyjnych i kampanii reklamowych wiąże się z tym, że prędzej czy później zostanie popełniony błąd, który okazać się może niezwykle kosztowny, a nawet zrujnować wszystkie Twoje dotychczasowe działania. Warto więc zainwestować w automatyczne procesy, które zaoszczędzą nie tylko czas, ale również pieniądze.

Poznaj drogę swojego klienta

Dzięki wdrożeniu marketingu automatyczny proces sprzedaży staje się nie tylko prostszy, ale też efektywniejszy. Wynik sprzedaży może wzrosnąć z 10 do 30%. To naprawdę dużo! Ponadto ROI często przekracza 100%. W związku z tym prawie 80% odnoszących sukcesy marketerów określa wybrane przez siebie oprogramowanie do automatyzacji jako kluczowy czynnik, który doprowadził do sukcesu ich kampanii.

Przed utworzeniem jakichkolwiek zautomatyzowanych procesów konieczne jest zrozumienie, w jaki sposób klienci dokonują zakupów i poznanie kroków, które muszą wykonać, aby sfinalizować pierwszy zakup. Zdefiniowanie tych elementów pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał tej strategii.

Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Jak drogi jest Twój produkt? Droższe pozycje mogą wymagać dłuższego procesu decyzyjnego.
  • Czy ta decyzja wymaga czyjejś opinii? Na przykład biżuteria jest kupowana przez mężczyzn dla kobiet. Wielu z nich szuka opinii partnera przed dokonaniem tak dużego zakupu, co może wydłużyć cykl sprzedaży.
  • Czy jest to produkt typu ”potrzebny w danej chwili”? Na przykład leki są zwykle kupowane, gdy zajdzie taka potrzeba. Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci dowiedzieć się, kiedy wysyłać konkretne wiadomości.

Zgodnie z odpowiedziami, które udzielisz, będziesz w stanie określić, jak długi jest cykl sprzedaży, co pozwoli Ci dokładnie zaplanować przepływy automatyzacji.

Źródło: SHVETS production / pexels.com

Zaplanuj posty w mediach społecznościowych

Dzięki automatyzacji możesz łatwo zarządzać wszystkimi prowadzonymi kampaniami i planować posty, które umieszczasz na swoich platformach mediów społecznościowych – a to wszystko z poziomu jednego panelu nawigacyjnego. Dzięki temu możesz dokładnie zaprojektować każdy post skierowany do konkretnej grupy docelowej. Co to oznacza? Masz możliwość utworzenia jego wielu wersji w ten sposób, aby pasowały do różnych typów klientów.

Zwiększ ruch dzięki automatyzacji

Automatyzacja marketingu pomaga budować silne relacje z klientami. Wielu sprzedawców zapomina, jak ważna jest dbałość o konsumentów i ich doświadczenia związane z obcowaniem z marką.

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu zapewnia wgląd w drogę zakupową każdego obecnego i potencjalnego klienta. Oznacza to, że jesteś w stanie analizować i w pewnym sensie przewidywać potrzeby swoich odbiorców, a co za tym idzie, działać w kierunku ich zaspokojenia.

Wyobraźmy sobie, że sprzedajesz sprzęt sportowy – rowery, ciężarki, gumy treningowe czy też piłki do ćwiczeń. Dzięki automatyzacji marketingu możesz wysłać wiadomość e-mail do niektórych klientów na kilka dni przed ich urodzinami, aby poinformować ich, że w dzień swojego święta mają 25% zniżki na dowolny przedmiot w Twoim sklepie.

Możesz także utworzyć automatyczną wiadomość e-mail dla klientów, którzy z różnych powodów porzucili swoje koszyki. Okazać się to może bowiem impulsem, który skłoni ich do powrotu na stronę Twojego sklepu i dokończenia zakupów.

Oto kilka schematów automatycznych wiadomości e-mail, które warto wykorzystać:

E-mail powitalny – skierowany do nowych subskrybentów poczty e-mail.

E-mail przypominający o porzuconym koszyku – kierowanie reklam do użytkowników, którzy porzucili swój koszyk.

Powiadomienia o zamówieniach – informacja o statusie zamówień klientów.

Połącz dane CRM

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał automatyzacji połącz bazę danych CRM z systemem tej strategii. Będzie on wówczas zasilany informacjami o wszystkich Twoich leadach i skieruje odpowiednie kampanie w stronę najcenniejszych klientów. Ustalisz dzięki temu, kiedy potencjalny klient odwiedza Twoją witrynę i będziesz mógł wykorzystać tę wiedzę w swojej strategii marketingowej.

To tylko niektóre z zalet wykorzystania zautomatyzowanych metod marketingu internetowego. Niemniej jednak, jeśli je wykorzystasz, korzystanie wpłyniesz na wizerunek swojej marki i będziesz mógł liczyć na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *