Jeśli nie widzisz efektów pozycjonowania, prawdopodobnie coś jest nie tak. Aby dowiedzieć się – co, musisz dokładnie przeanalizować każdy obszar, który może mieć wpływ na miejsce w rankingu oraz liczbę konwersji. W tym pierwszym pomoże audyt SEO, a w tym drugim – audyt UX.
Audyt strony WWW to krok rozpoczynający cały proces zwiększania widoczności serwisu w sieci.
Audyt SEO to ocena strony WWW lub sklepu internetowego pod kątem dopasowania do wymagań wyszukiwarki i jej algorytmów wartościujących. Szczegółowo sprawdzany i analizowany jest każdy element serwisu internetowego, który może mieć wpływ na pozycję w rankingu Google.
Kompleksowy audyt powinien obejmować działania on-site i off-site. Z każdej analizy sporządzany jest raport, który dokładnie opisuje wyniki testów.
Audyt Google SEO sprawdza dopasowanie serwisu właśnie do tej wyszukiwarki. W Polsce korzysta z niej ponad 95% wszystkich użytkowników Internetu, dlatego strony optymalizuje się właśnie pod Google.
Mimo że audyt bezpośrednio nie poprawia pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania, to jest środkiem do osiągnięcia tego celu. Wykrycie błędów, przez które wyszukiwarka Google nie chce wyświetlać danej strony na wysokich pozycjach, to już pierwszy krok w stronę sukcesu.
Dobra widoczność w sieci to aktualnie jedna z najważniejszych strategii marketingowych. Wszystko ze względu na ogromną popularność Internetu.
Aby dotrzeć do użytkowników, konieczne jest pokazanie się w sieci, czyli zyskanie wysokiego miejsca w rankingu. Dostanie się do pierwszej dziesiątki to niełatwe zadanie. W tym przypadku audyt techniczny SEO, analiza treści oraz linków zewnętrznych to konieczność.
Analizę strony warto wykonywać regularnie, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie widać problemów. Istnieją jednak momenty, kiedy audyt to absolutna konieczność.
Wykonanie audytu zaleca się przed rozpoczęciem działań związanych ze zwiększaniem widoczności witryny w sieci. Jest to pierwszy krok i podstawa do tego, aby można było wyeliminować wszystkie błędy i dopasować stronę pod kątem czynników rankingowych Google.
Zaawansowany audyt pozwoli również sprawdzić, czy można zrobić coś lepiej i „wycisnąć” jeszcze więcej z tej strategii marketingowej.
Czasami spadek pozycji spowodowany jest aktualizacjami, jakie wprowadza w swoich algorytmach Google. Przyczyną mogą być również działania konkurencji. Audyt jest właśnie po to, aby takie kwestie ustalić.
Warto trzymać rękę na pulsie i mieć pewność, że środki przeznaczone na pozycjonowanie nie przepadną.
Po każdej modyfikacji warto sprawdzić dopasowanie strony do SEO oraz do UX. Dotyczy to takich obszarów, jak:
Oprócz tego audyt SEO Google przyda się, gdy samodzielnie prowadzisz działania związane z pozycjonowaniem i nie jesteś pewien, czy są one skuteczne.
Niestety nie można jednoznacznie określić ani kwoty, ani czasu przeprowadzania analizy. Jest wiele różnych czynników, które mają wpływ na te dwie kwestie.
Ceny za przeprowadzenie audytu SEO wahają się od kilkuset złotych netto do kilkunastu tysięcy złotych netto.
Audyt nie musi sprawdzać wszystkich aspektów strony internetowej, jeśli klient tego nie chce. Czasami konieczne jest sprawdzenie tylko kilku wybranych obszarów.
Im więcej podstron trzeba będzie przeanalizować, tym cena będzie wyższa. W sklepie, w którym znajdują się tysiące produktów, konieczne jest sprawdzenie każdej podstrony. Wysoka cena jest zatem adekwatna do pracy, jaką specjalista będzie musiał włożyć w przeprowadzenie procesu.
Im więcej skomplikowanych działań użytkownik może przeprowadzić na stronie, tym trudniej będzie wszystko sprawdzić, co znaczy, że cena będzie wyższa.
Analiza prostej strony WWW trwa średnio 2-3 dni, natomiast audyt sklepu internetowego może potrwać nawet 2 tygodnie.
Szczegółowa analiza wszystkich obszarów pozwala ocenić aktualny stan strony internetowej lub sklepu pod wieloma różnymi względami. Na tej podstawie nie tylko można zaplanować skuteczną strategię SEO, ale również zweryfikować postępy w przyszłości.
Pierwszym krokiem zwiększania widoczności w sieci jest naprawa wszelkich błędów dotyczących optymalizacji technicznej, content marketingu, a także działań poza obrębem strony.
W wyszukiwarce Google nie ma miejsca na niskiej jakości strony, bez wartościowego contentu.
Audyt techniczny SEO pozwala wyeliminować wszelkie błędy, które negatywnie wpływają na pozycję strony. Najczęściej wynikają one z nieodpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
Audyt pozwala wykryć słabsze punkty strony, a także opracować dla niej plan naprawczy.
Aby przekonać się, z jakim problemem mamy do czynienia, konieczny jest SEO audyt, a także audyt sprawdzający stronę pod kątem wrażeń użytkownika.
Meta tytuł powinien zawierać najważniejsze dla podstrony słowa kluczowe, być odpowiednio skonstruowany, a także w trafny sposób opisywać to, co rzeczywiście znajduje się na stronie, do której kieruje link.
Meta opisy to krótkie opisy wyświetlające się pod meta tytułami. Jeśli będą źle skonstruowane, nie zachęcą użytkowników do odwiedzenia danej podstrony.
Pierwszą czynnością naprawczą w tym przypadku powinno być sprawdzenie poprawności pliku robots.txt, który służy do komunikowania się z botami indeksującymi.
Nowy algorytm Google Mobile First Index oznacza, że boty wyszukiwarki podczas indeksowania biorą pod uwagę przede wszystkim mobilną wersję strony, a nie desktopową.
Oprócz tego, że treści budują wartość strony, mają znacznie więcej funkcji:
Najczęściej wykrywaną nieprawidłowością podczas audytu SEO dotyczącą tekstów jest ich niska jakość.
Zawartość serwisu nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy, jednak im krócej, tym lepiej.
Nagłówek oznaczony tagiem H1 to najważniejszy element każdej podstrony i powinien występować na niej tylko raz. Nagłówki H2 i H3 służą natomiast do dzielenia tekstu na sekcje, dlatego można ich używać wielokrotnie.
Podczas pozycjonowania on-site można popełnić dużo błędów dotyczących linków wewnętrznych, np.:
Nie należy wybierać słów kluczowych z niską średnią liczbą wyszukiwań, a także wyłącznie ogólnych fraz.
To technika należąca do Black Hat SEO, czyli czynności zabronionych przez wyszukiwarkę Google.
Brak przekierowań sprawia, że Google traktuje to jako duplikat, przez co automatycznie obniża wartość całej domeny.
Dzięki regularnie publikowanym treściom można skutecznie wspierać działania SEO, budować wizerunek eksperta i zaufanie do marki oraz zachęcać do zakupu. Wpisy muszą być jednak odpowiednio zoptymalizowane.
Audyt SEO sklepu internetowego lub strony w każdym przypadku może wyglądać zupełnie inaczej ze względu na: potrzeby klienta, branżę, grupę docelową i wiele innych czynników. Jednak ogólny schemat zawsze powinien wyglądać podobnie.
Za sprawą szczegółowego wywiadu będzie można zaplanować strategię audytu pomocną w procesie pozycjonowania. Warto poznać oczekiwania klienta.
Każdy specjalista posługuje się ulubionymi i sprawdzonymi metodami, technikami oraz narzędziami. Niektóre aspekty sprawdza się również na podstawie prostej obserwacji.
Zawiera on opis wszystkich wykrytych błędów, ocenę obecnego potencjału witryny oraz wskazówki dotyczące pozycjonowania i dalszego rozwoju.
Jego głównym celem jest wskazanie obszarów, przez które serwis internetowy jest nieefektywny i nie spełnia swoich zadań.
W niektórych przypadkach agencja, która przeprowadza audyt, nie zajmuje się zwiększaniem widoczności i naprawianiem błędów – konieczne jest wtedy nawiązanie współpracy z inną firmą lub działanie na własną rękę.
W kompleksowym audycie SEO podstawą jest:
Najważniejszym czynnikiem rankingowym jest link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych z wartościowych serwisów.
Oprócz tego analiza działań poza obrębem strony obejmuje promocje w social mediach, wzmianki na specjalistycznych serwisach tematycznych oraz komentarze na forach branżowych.
Czynniki mające wpływ na to, czy boty indeksujące uznają dany serwis za wartościowy pod względem treści;:
Narzędzia Google Analytics oraz Google Search Console pozwalają mierzyć postępy działań SEO, analizować ruch i jego źródło, a także wykrywać niektóre nieprawidłowości w obrębie witryny.
Ważne jest przeanalizowanie, jakie rozwiązania stosują firmy, których strony wyświetlają się w TOP10, TOP5 i TOP3.
Ze względu na to, że sklep to serwis mocno rozbudowany, jego szczegółowe sprawdzenie zajmuje znacznie więcej czasu – konieczne jest sprawdzenie każdej podstrony z produktem.
Mowa tutaj m.in. o sprawdzeniu meta tagów, nagłówków, adresów URL, mapy strony czy możliwości indeksowania.
Oprócz tego ważne jest przeanalizowanie opisów produktów oraz opisów kategorii.
Link building to niełatwe zadanie. Jeden mały błąd może sprawić, że środki przeznaczone na pozyskiwanie linków zostaną niepotrzebnie przepalone.
Sprzedaż w sklepie online można również wesprzeć poprzez integracje z portalami społecznościowymi, zwłaszcza Facebookiem i Instagramem.
Analiza konkurencji powinna obejmować słowa kluczowe, treści, rodzaj komunikacji z odbiorcami, nagłówki i inne rozwiązania na stronie.
Każdy błąd serwisu internetowego zmniejsza jego wiarygodność w oczach wyszukiwarki.
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie znajduje się witryna, i jak będzie wyglądał program naprawczy.
Nieco poważniejszym problemem będą błędy związane z contentem. Jeśli treści nie nadają się nawet do przebudowy, wszystkie trzeba będzie tworzyć od nowa.
Lepiej powierzyć to zadanie komuś, kto nie jest związany ze stroną – taka osoba będzie obiektywna i prawdopodobnie zwróci uwagę na aspekty, które Ty przeoczyłeś.
Najlepiej zacząć od zapoznania się z opiniami internautów, wybrać najlepszą agencję SEO, a następnie przejść do dalszej weryfikacji.
Najważniejszy jest aktualny stan strony i ilość błędów wykrytych podczas audytu SEO Google. Im więcej ich będzie – i im będą one poważniejsze – tym więcej wysiłku będzie musiał włożyć w naprawę pozycjoner i cena będzie wyższa.
Jeśli masz odpowiednią wiedzę dotycząca działań SEO i czynników rankingowych wyszukiwarki Google, a do tego wiesz, jak interpretować informacje zawarte w raporcie, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś samodzielnie sprawdził swoją witrynę pod kątem SEO.
Darmowe narzędzia niestety nie wystarczą, aby przeprowadzić kompleksowy audyt strony.
Najpierw trzeba dobrze zapoznać się z czynnikami wartościującymi strony w wynikach wyszukiwania.
Zadbaj o darmowe narzędzia od Google, a następnie dobierz płatne, biorąc pod uwagę rodzaj serwisu, branżę, grupę docelową oraz własne potrzeby.
Jeśli samodzielnie przeprowadzasz audyt strony WWW, musisz na bieżąco śledzić zmiany w wymaganiach wyszukiwarki i na tej podstawie analizować swój serwis.
Przed sprawdzeniem strony określ, co jest Twoim celem i na czym najbardziej Ci zależy.
To analiza serwisu internetowego, przeprowadzana automatycznie za pomocą specjalnego narzędzia lub programu online. Do jej wykonania potrzebny jest wyłącznie adres domeny.
Audyt jest darmowy, ponieważ sprawdzenie serwisu internetowego odbywa się automatycznie, za pomocą narzędzia online, dzięki czemu nie trzeba wkładać w to niemal żadnego wysiłku. Bada podstawowe elementy SEO, a do tego nie jest w żaden sposób dopasowany do potrzeb klienta i jego celów.
Darmowy audyt SEO sprawdzi się przede wszystkim u małych firm, które nie mogą przeznaczyć dużych środków na kompleksową analizę serwisu internetowego, jednak chciałyby naprawić podstawowe błędy SEO.
Często stosowanym rozwiązaniem są płatne kampanie Google Ads. W tym przypadku również potrzebna jest kontrola wdrażanych działań, dlatego częścią całego procesu jest audyt konta Google Ads.
Google Ads to system reklamowy, stworzony przez firmę Google. Umożliwia on utworzenie płatnych kampanii, dzięki którym serwis internetowy może być widoczny w wynikach wyszukiwania niemal automatycznie. Płatne wyniki są oznaczone napisem „Reklama”. Wyświetlają się na samej górze i na samym dole strony. Wszystko, co znajduje się pośrodku to wyniki organiczne.
Strona, do której prowadzą płatne linki, wymaga odpowiedniej optymalizacji, a do tego musi zawierać wartościowy content.
Agencje SEO oferują klientom przeprowadzenie audytu Google Ads, dzięki któremu możliwe jest wykrycie błędów powstałych podczas tworzenia reklamy. W ramach takiej usługi weryfikowane jest całe konto, jego ustawienia, a także strona, do której prowadzą linki.
Audyt Google Ads należy przeprowadzić, gdy inwestycja w reklamy nie przynosi oczekiwanych efektów. Oprócz tego warto sprawdzać reklamy Google Ads regularnie, by upewnić się, czy wykorzystujesz ich cały potencjał.
Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, które z nich będzie skuteczniejsze. W obu przypadkach konieczna będzie jednak szczegółowa analiza.
W przypadku działań pozycjonera na pierwsze zmiany trzeba czekać nawet kilka miesięcy, natomiast w przypadku kampanii Google Ads widoczność strony zwiększa się od razu po utworzeniu reklamy.
Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie obu strategii jednocześnie, dzięki czemu będą się one wzajemnie uzupełniały i pozyskiwały wartościowy ruch na stronie przez długi czas.
Niektórzy użytkownicy celową omijają linki oznaczone napisem „Reklama”, ponieważ są oni przekonani, że witryna promowana przez wyszukiwarkę dzięki płatnym kampaniom nie jest tak wartościowa, jak serwis, który zasłużył sobie na wysokie miejsce dzięki działaniom SEO.
Najważniejsze z nich to:
W trakcie tego etapu analizowana jest to, czy konto zostało prawidłowo utworzone oraz, czy zostały do niego przypisane odpowiednie informacje dotyczące kraju, waluty i strefy czasowej, a także odpowiedni adres serwisu internetowego.
Konto Google Ads powinno być połączone z darmowymi narzędziami od firmy Google, przede wszystkim Search Console oraz Analytics (pozwala prawidłowo rejestrować i zliczać konwersję wygenerowaną dzięki kampaniom Google Ads).
Kampania powinna być nakierowana na cel danego przedsiębiorstwa, a także dopasowana do jasno określonej grupy odbiorców. Z tego względu audyt Google Ads powinien być poprzedzony szczegółowym wywiadem z klientem.
W trakcie audytu Google Ads konieczne jest szczegółowe sprawdzenie strony, do której prowadzi promowany link. Ważne są takie aspekty, jak:
Audyt sprawdza, czy słowa kluczowe pasują do tego, co znajduje się na stronie; czy cechują się odpowiednio wysoką średnią liczbą wyszukiwań itp.
Jeśli chcesz docierać do swoich klientów poprzez Google Ads, upewnij się, że nie popełniasz błędów. W tym właśnie pomaga audyt Google Ads. Szczegółowa analiza konta i jego ustawień pozwoli Ci poznać odpowiedź na poniższe pytania.
Jeśli nie widzisz rezultatów swoich działań, audyt Google Ads to absolutna konieczność. Analiza wykryje wszystkie nieprawidłowości w obszarach, które mają znaczenie dla powodzenia reklamy.
Audyt Google Ads pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie: „co zmienić w ustawieniach kampanii, aby były one nakierowane na cele Twojego przedsiębiorstwa?”. W przeciwnym wypadku promocja nie miałaby sensu, a środki zainwestowane w tę strategię marketingową nigdy by się nie zwróciły.
Jeśli inwestujesz w pewną strategię, warto wycisnąć z niej jak najwięcej. W tym również pomaga audyt konta Google Ads, bez którego prawdopodobnie nigdy byś się nie dowiedział, czy możesz zrobić jeszcze więcej dla swojej firmy.
System reklamowy od Google pozwala na rozliczenie w wybranym przez siebie modelu. Powinien być dopasowany m.in. na podstawie celów, jakie chce osiągnąć firma oraz zachowań i potrzeb grupy docelowej.
Audyt Google Ads pozwala przeanalizować, czy wybrany sposób rozliczenia pozwala maksymalnie wykorzystać budżet, a nie powoduje jego niepotrzebnego przepalania.
Pierwsze miejsce, czy nawet pozycja w TOP10, jest tak trudne do osiągnięcia, ponieważ zależy od różnych czynników. Oprócz optymalizacji strony pod kątem SEO, solidnego profilu linków zewnętrznych oraz wsparcia w postaci płatnych linków, ogromne znaczenie mają wrażenia użytkownika, czyli UX (z. j. ang. User Experience).
Audyt UX – lub inaczej audyt użyteczności – to analiza serwisu internetowego pod kątem wrażeń użytkownika i tego, w jakim stopniu wykorzystane rozwiązania zachęcają do dokonania konwersji.
Audyt UX sprawdza, czy dana witryna jest użyteczna dla internautów, czyli: odpowiada na potrzeby użytkowników, w atrakcyjny sposób przedstawia ważne dla nich informacje, ułatwia wykonanie czynności, do których jest przeznaczony i zachęca do ponownych odwiedzin.
Każdy właściciel serwisu internetowego powinien wykonać audyt UX. Należy robić to regularnie, jednak w niektórych sytuacjach jest to szczególnie istotne:
Od pewnego czasu Google zwraca szczególną uwagę na wrażenia użytkownika i promuje wyłącznie te strony, które spełniają wymagania dotyczące tej kwestii. Z tego względu audyt strony internetowej UX to podstawa. Dowodem na to jest Core Web Vitals, czyli czynnik rankingowy dotyczący trzech wskaźników: wydajności ładowania strony, możliwości interakcji z witryną i stabilności wizualnej.
Sklep internetowy to bardziej wymagająca witryna i spełnia zupełnie inne funkcje niż zwykła strona firmowa. Dlatego podczas analizy ważne jest m.in. bezpieczeństwo, proste formularze do wypełnienia podczas zakupu oraz intuicyjna nawigacja.
Skuteczny audyt użyteczności musi być dobrze zaplanowany i dopasowany do specyfiki danej strony, celów przedsiębiorstwa oraz grupy docelowej. Specjaliści w każdym przypadku wykorzystują różne metody badawcze.
To sprawdzenie serwisu internetowego na podstawie zasad ustalonych wcześniej przez ekspertów. Najczęściej wykorzystuje się do tego 10 heurystyk użyteczności Nielsena i Molicha, 8 złotych zasad Schneidermana oraz reguły poznawcze Gerhardt-Powalsa. Weryfikowanie serwisu pod kątem użyteczności za pomocą analizy heurystycznej polega na przeglądaniu każdej podstrony i sekcji, sprawdzaniu wykorzystanych rozwiązań i wypisywaniu wszystkich znalezionych błędów.
Specjalista przeprowadzający audyt UX tworzy kilka prawdopodobnych scenariuszy, a następnie, kierując się nimi, porusza się po serwisie i sprawdza każdy możliwy aspekt. W tej metodzie zakłada się, że nowy użytkownik poznaje serwis poprzez testowanie go metodą prób i błędów. Rolą osoby przeprowadzającej audyt UX jest zatem postawienie się na miejscu nowego użytkownika i przejście ścieżki, jaką prawdopodobnie szedłby internauta.
Polega na sprawdzeniu strony pod kątem UX, na podstawie szczegółowej listy warunków, jakie powinien spełniać każdy serwis internetowy.
Wyróżnia się:
Mają największy wpływ na funkcjonowanie strony oraz wrażenia i decyzje użytkowników.
Mają wpływ na wrażenia użytkownika, jednak nie są tak poważne, aby utrudniały np. dokonanie zakupu w sklepie internetowym.
To drobne nieprawidłowości wykrywane podczas audytu UX, które nie mają znaczącego wpływu na funkcjonowanie strony, jednak warto usunąć je w wolnej chwili.
Skuteczny audyt UX strony internetowej lub sklepu powinien sprawdzać przede wszystkim:
Ten czynnik decyduje o tym, czy użytkownik pozostanie dłużej na stronie, czy jednak zrezygnuje z wizyty. Warto w tym miejscu odpowiedzieć na kilka pytań:
Użytkownik powinien w łatwy sposób przemieszczać się po serwisie, między podstronami i poszczególnymi sekcjami. Sklep internetowy powinien mieć jasny i czytelny podział na kategorie i produkty, a także umożliwiać dodatkowe filtrowanie.
Aby content stał się skutecznym narzędziem marketingowym, musi być wartościowy, unikalny i interesujący.
Przez długi i skomplikowany formularz lub np. konieczność rejestracji przy zakupie potencjalni klienci rezygnują i porzucają koszyk. Audyt UX sprawdza, czy wszystkie zadania na stronie są łatwe, maksymalnie uproszczone i nie zajmują zbyt wiele czasu.
Odwiedzający nie powinni czekać na załadowanie zawartości strony dłużej niż 3 sekundy – im dłuższy czas, tym większe prawdopodobieństwo, że strona zostanie porzucona bez dokonania żadnej akcji. Responsywność natomiast to w obecnych czasach absolutna konieczność, z racji tego, że większość użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych.
Specjaliści sprawdzają prawidłowość wdrożenia certyfikatu SSL.
Dość spore koszty usługi są zdecydowanie adekwatne do korzyści, jakie wynikają z przeprowadzenia szczegółowej analizy.
Audyt UX pomoże sprawdzić, czy wszystkie rozwiązania na stronie pasują do wieku, płci, zainteresowań i potrzeb odbiorców. Jest to podstawa do tego, aby wrażenie użytkowników po odwiedzeniu strony były pozytywne.
Sklep internetowy służy do prowadzenia sprzedaży i w tym przypadku najbardziej pożądaną akcją będzie właśnie dokonanie zakupu. Zwykła strona WWW służy zazwyczaj jako wizytówka firmy, jednak nie oznacza to, że nie może ona generować konwersji. Audyt UX pomaga sprawdzić, czy rozwiązania stosowane w obrębie witryny zachęcają użytkowników do podjęcia pożądanych z punktu widzenia firmy akcji, a także do ponownej wizyty.
Audyt UX analizuje stronę i nazywa wszelkie błędy, które należy wyeliminować, aby stała się ona wartościowa zarówno dla odwiedzających, jak i dla botów indeksujących.
Prawdopodobnie użytkownik odwiedza stronę, jednak coś negatywnie wpływa na jego wrażenia i zniechęca go do dokończenia akcji.
Audyt pod kątem wrażeń użytkownika pozwoli Ci sprawdzić, czy możesz zrobić coś, aby w jeszcze większym stopniu odpowiadać na potrzeby użytkowników i czerpać z tego zyski.
Zarówno na stronach WWW, jak i w sklepach internetowych można spotkać skomplikowane formularze, składające się z wielu pól – ten błąd bardzo często wykrywany jest podczas audytu UX.
Właściciele serwisów internetowych, którzy nie dbają o czytelne treści, nie mają szans zadowolić użytkowników, a także znaleźć się na samym szczycie w rankingu Google.
Brak certyfikatu SSL, zwłaszcza w sklepie internetowym, to poważny, jednak często spotykany błąd.
Słaba nawigacja i nieintuicyjne nazewnictwo utrudniają użytkownikom poruszanie się po stronie i wykonanie zamierzonego zadania. W konsekwencji nie wie on, co znajdzie pod danym adresem i nie może poradzić sobie ze znalezieniem interesujących go sekcji.
Wolno ładująca się zawartość to duży minus serwisu internetowego, dlatego brak dbałości o ten aspekt odbije się na pozycji strony i zadowoleniu użytkowników.