Audyt Google Ads

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Podjęcie odpowiednich działań reklamowych bez identyfikacji ewentualnych błędów w strategii często okazuje się niemal niemożliwym przedsięwzięciem. Nic więc dziwnego, że audyt kampanii Google Ads jest coraz częściej wykorzystywanym narzędziem. Przeprowadzenie dokładnej analizy skuteczności reklamy to świetny sposób na określenie efektywności podejmowanych działań i nakierowanie kampanii na właściwe tory. Kompleksowy audyt Google Adwords gwarantuje szereg istotnych korzyści, z których najważniejszą jest bez wątpienia możliwości likwidacji wszelkich nieprawidłowości w strategii reklamowej, co ma bezpośredni wpływ na jej rentowność. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tego narzędzia, warto przyjrzeć się mu nieco bliżej. Czym jest audyt płatnych kampanii Google Ads i dlaczego warto go przeprowadzić? Sprawdźmy!

    Audyt Google Ads – czym jest i kto powinien go wykonać?

    Płatne kampanie Google Ads to coraz częściej wykorzystywany sposób promowania marki w sieci. Odpowiednio skonstruowane reklamy mogą bowiem zapewnić większy ruch w witrynie oraz zintensyfikować konwersję, na czym bez wątpienia zależy każdemu współczesnemu przedsiębiorcy. W przypadku tego typu kampanii reklamowych potrzebna jest jednak kontrola wdrażanych działań, dlatego częścią całego procesu jest audyt konta Google Ads. Audyt Google Ads powinien przeprowadzić specjalista marketingu internetowego lub SEM, który wykryje wszelkie nieprawidłowości w kampanii. Stwierdzi też, czy kampania przebiega zgodnie z założeniami oraz czy przyniesie prognozowany efekt sprzedażowy.

    Czym jest Google Ads?

    Google Ads to system reklamowy stworzony przez firmę Google. Umożliwia on tworzenie płatnych kampanii, dzięki którym serwis internetowy może być widoczny w wynikach wyszukiwania niemal automatycznie. Dzięki niemu możemy zaplanować oraz uruchomić reklamy sponsorowane. Płatne wyniki wyszukiwania są oznaczone napisem „Reklama”. Wyświetlają się na samej górze i na samym dole strony. Wszystko, co znajduje się pośrodku to wyniki organiczne. Kampanię Google Ads można uruchomić na Youtube, w sieci reklamowej lub po prostu w wynikach wyszukiwania.

    Zalety Google Ads

    1. W każdej chwili możesz zrezygnować z kampanii.
    2. Sam ustalasz budżet kampanii.
    3. Decydujesz na jakie słowo kluczowe użytkownikowi wyświetli się reklama.
    4. Ty podejmujesz decyzję, jaki będzie koszt za kliknięcie.

    Czym jest audyt Google Ads i kiedy warto go wykonać?

    Audyt Google Ads to usługa podczas której weryfikuje się konto Google Ads oraz prowadzone aktualnie kampanie reklamowe. Audyt bada działania pod kątem skuteczności i efektywności, a także wskazuje ewentualne, istniejące błędy. Dzięki temu Twoja kampania będzie jeszcze skuteczniejsza. Audyt Google Ads to szereg czynności, dzięki którym osoba przeprowadzająca audyt będzie w stanie odpowiedzieć klientowi na pytanie dlaczego kampania nie przynosi takich rezultatów, jakich oczekiwał i jakie zmiany należy wprowadzić.

    Agencje SEO oferują klientom przeprowadzenie audytu Google Ads, dzięki któremu możliwe jest wykrycie błędów powstałych podczas tworzenia reklamy. W ramach takiej usługi weryfikowane jest całe konto, jego ustawienia, a także strona, do której prowadzą linki.

    Audyt Google Ads należy przeprowadzić przede wszystkim wtedy, gdy inwestycja z reklamy nie przynosi oczekiwanych efektów. Jeśli klientów nie przybywa, a koszty reklamy są duże, to znak, że coś nie działa tak jako powinno. Reklamy Google Ads warto sprawdzać regularnie, by upewnić się, czy wykorzystujesz ich cały potencjał.

    Czy Google Ads to lepsze rozwiązanie niż pozycjonowanie?

    Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety, dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, które z nich będzie skuteczniejsze. W obu przypadkach konieczna będzie jednak szczegółowa analiza.

    W przypadku działań pozycjonera na pierwsze efekty trzeba czasem czekać nawet kilka miesięcy, natomiast w przypadku kampanii Google Ads widoczność strony zwiększa się od razu po utworzeniu reklamy.

    Pozycjonowanie jest długotrwałym procesem, ale przynosi również długofalowe efekty w przeciwieństwie do linków sponsorowanych. W perspektywie czasu pozycjonowanie jest droższą inwestycją i jeśli nie będzie stale rozwijane, to może nigdy się nie zwrócić.

    Należy odpowiedzieć sobie na pytanie na czym nam najbardziej zależy. Jeśli na szybkiej promocji usług, to zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie Google Ads. To szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli dopiero zaczynasz internetową działalność i liczysz na szybkie efekty. Kampanie reklamowe to idealny pomysł, jeśli zależy Ci na wypromowaniu jakiegoś produktu, który wkrótce będzie miał premierę lub jakiegoś wydarzenia i potrzebujesz natychmiastowych efektów. Z kolei pozycjonowanie sprawdzi się rewelacyjnie w przypadku, gdy prowadzisz sklep internetowy i oferujesz szeroki wybór produktów.

    Świetnym rozwiązaniem jest stosowanie obu strategii jednocześnie, dzięki czemu będą się one wzajemnie uzupełniały i pozyskiwały wartościowy ruch na stronie przez długi czas.

    Dlaczego sama kampania Google Ads nie zawsze się sprawdza?

    Niektórzy użytkownicy celowo omijają linki oznaczone napisem „Reklama”, ponieważ są oni przekonani, że witryna promowana przez wyszukiwarkę dzięki płatnym kampaniom nie jest tak wartościowa, jak serwis, który zasłużył sobie na wysokie miejsce dzięki działaniom SEO.

    Dodatkowo podczas prowadzenie kampanii często popełnione zostają różne błędy, które obniżają skuteczność działań. Oto kilka z nich:

    1. Błędne dopasowanie lokalizacji reklam

    Jest to szczególnie duży błąd, jeśli prowadzisz lokalny biznes. Przed wdrożeniem kampanii upewnij się, że masz ustawioną lokalizację na potencjalnych klientów mieszkających w okolicy Twojej działalności.

    1. Zbyt mała liczba reklam

    Ciężko czasem określić jakie teksty będą najlepiej odbierane przez użytkowników i algorytmy Google, dlatego planując strategię lepiej postawić na więcej reklam. System będzie mógł wtedy przetestować kilka rozwiązań i wybrać to najbardziej skuteczne.

    1. Złe dopasowanie słów kluczowych w sieci wyszukiwania

    Słowa kluczowe mają duże znaczenie, ponieważ reklamy, które je zawierają trafiają bezpośrednio do użytkowników, którzy wpisują je w wyszukiwarkę. Nietrafiony wybór fraz prowadzi do przepalenia budżetu i niskiej efektywności kampanii.

    1. Nieodpowiednia grupa docelowa

    Grupa docelowa to klucz do sukcesu. Najczęstszym błędem jest przekierowywanie użytkowników na stronę główną zamiast do reklamowanej usługi.

    1. Zbyt duża automatyzacja kampanii

    To błąd popełniany najczęściej przez początkujące osoby. Automatyczne ustawienia kampanii co prawda są wygodne, ale niestety nie będą na bieżąco aktualizować kampanii.

    1. Brak optymalizacji kampanii

    Na optymalizację kampanii składa się nie tylko wybór właściwych fraz kluczowych, ale również optymalizacja współczynnika konwersji. Brak tego elementu prowadzi niestety do utraty wielu potencjalnych klientów.

    1. Brak rozszerzeń reklam

    Rozszerzenia reklam to nic innego jak dodatkowe informacje, które zawarte są w treści reklamy. Do czego może doprowadzić ich brak? Między innymi do zmniejszenia ruchu, który mogłaby dać reklama ze wspomnianymi rozszerzeniami. Rozszerzenia reklam umożliwiają też przekierowywanie użytkowników do konkretnych podstron.

    Obszary sprawdzane podczas audytu Google Ads

    Audyt sprawdza wszystkie obszary, które mają wpływ na skuteczność reklamy. Najważniejsze z nich to:

    • konfiguracja i ustawienia konta,
    • połączenie z narzędziami od Google,
    • optymalizacja strony, do której prowadzi link,
    • jakość oraz liczbę słów kluczowych.

    Oprócz tego audyt bada takie kwestie, jak:

    • ustawienia grup reklamy,
    • konwersję,
    • listy remarketingowe,
    • budżet i wszystkie ustawienia dotyczące grupy docelowej,
    • harmonogram wyświetlania reklam,
    • weryfikacja grafik i treści wykorzystanych w reklamie.

    Audyt Google Ads – sprawdzenie konfiguracji konta

    W trakcie tego etapu analizowane jest to, czy konto zostało prawidłowo utworzone oraz, czy zostały do niego przypisane odpowiednie informacje dotyczące kraju, waluty i strefy czasowej. Sprawdzany jest także adres serwisu internetowego.

    Połączenie konta Google Ads z narzędziami Google

    Konto Google Ads powinno być połączone z darmowymi narzędziami od firmy Google, przede wszystkim Search Console oraz Analytics (pozwala prawidłowo rejestrować i zliczać konwersję wygenerowaną dzięki kampaniom Google Ads).

    Audyt konta Google Ads – ustawienia kampanii

    Kampania powinna być nakierowana na cel danego przedsiębiorstwa, a także dopasowana do jasno określonej grupy odbiorców. Z tego względu audyt Google Ads powinien być poprzedzony szczegółowym wywiadem z klientem.

    Strona, do której prowadzi promowany link

    W trakcie audytu Google Ads konieczne jest szczegółowe sprawdzenie strony, do której prowadzi promowany link. Ważne są takie aspekty, jak:

    • wartość merytoryczna,
    • unikalność,
    • odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi,
    • interesujące dla użytkownika informacje.

    Audyt Google Ads – słowa kluczowe

    Audyt sprawdza, czy słowa kluczowe pasują do tego, co znajduje się na stronie; czy cechują się odpowiednio wysoką średnią liczbą wyszukiwań itp.

    Jak dokładnie przebiega audyt?

    Każdy audyt powinien rozpoczynać się od rozmowy z klientem. Specjalista przeprowadzający wywiad powinien wykonać szczegółowy wywiad, aby zdobyć jak najwięcej cennych informacji o celach klienta, o dotychczas wdrożonych elementach. Każda kampania może mieć inne cele, dlatego ich poznanie jest tutaj kluczowe. Następnie specjalista SEM przechodzi do analizy i badań podczas których bada opisane przez nas wyżej obszary. Ostatnim elementem audytu jest oczywiście szczegółowy raport i jego omówienie. Należy tutaj dodać, że nie ma recepty na idealny, skuteczny audyt kampanii. Wszystko zależy od jej rodzaju i wyznaczonych celów.

    Korzyści z przeprowadzenia audytu Google Ads

    Jeśli chcesz docierać do swoich klientów poprzez Google Ads, upewnij się, że nie popełniasz błędów. W tym właśnie pomaga audyt kampanii Google Ads. Szczegółowa analiza konta i jego ustawień pozwoli Ci poznać odpowiedź na poniższe pytania. Warto dodać, że prawidłowo przeprowadzony audyt daje nam bardzo dużo technicznej wiedzy. Dzięki niemu jesteśmy w stanie stwierdzić czy reklamy wykorzystują w pełni swój potencjał i czy zawierają niezbędne rozszerzenia. Dodatkowo audyt pozwoli nam sprawdzić skuteczność wybranych słów kluczowych.

    Jakie błędy należy wyeliminować, aby kampania była skuteczna?

    Jeśli nie widzisz rezultatów swoich działań, audyt kampanii Google Ads to absolutna konieczność. Analiza wykryje wszystkie nieprawidłowości w obszarach, które mają znaczenie dla powodzenia reklamy. Pozwoli je wyeliminować tak, aby kampania przyniosła jak najlepszy efekt i zrealizowała wszystkie wyznaczone cele.

    Jak zmienić ustawienia kampanii, aby były one nakierowane na cele firmy?

    Audyt Google Ads pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie: „Co zmienić w ustawieniach kampanii, aby były one nakierowane na cele Twojego przedsiębiorstwa?”. W przeciwnym wypadku promocja nie miałaby sensu, a środki zainwestowane w tę strategię marketingową nigdy by się nie zwróciły.

    Co można zrobić, aby ulepszyć reklamę i wykorzystać pełny jej potencjał?

    Jeśli inwestujesz w pewną strategię, warto wycisnąć z niej jak najwięcej. W tym również pomaga audyt konta Google Ads, bez którego prawdopodobnie nigdy byś się nie dowiedział, czy możesz zrobić jeszcze więcej dla swojej firmy.

    Jak prowadzić kampanię Google Ads, aby niepotrzebnie nie przepalać budżetu na marketing?

    System reklamowy od Google pozwala na rozliczenie w wybranym przez siebie modelu. Powinien być dopasowany m.in. na podstawie celów, jakie chce osiągnąć firma oraz zachowań i potrzeb grupy docelowej.

    Audyt Google Ads pozwala przeanalizować, czy wybrany sposób rozliczenia pozwala maksymalnie wykorzystać budżet, a nie powoduje jego niepotrzebnego przepalania.

    Komu potrzebny jest audyt Google Ads?

    Audyt potrzebny jest oczywiście firmom, które zainwestowały w kampanie google ads i nie widzą ich efektów. To znak, że coś poszło nie tak i należy zweryfikować co. Przeprowadzić audyt google ads warto też w momencie, gdy kampania przynosi skutki, ale nie spełnia wszystkich założonych celów. Audyt warto też przeprowadzić niedługo po rozpoczęciu kampanii – szczególnie jeśli mamy w tym zakresie małe doświadczenie, to pozwoli to nam zaoszczędzić sobie wielu popełnionych w przyszłości błędów. Przeprowadzenie audytu tak szybko pozwoli ocenić kampanię i wykryć wszelkie nieprawidłowości już na początku. Jeśli prowadzisz kampanię samodzielnie i chcesz po prostu sprawdzić jej skuteczność, to audyt będzie strzałem w dziesiątkę. Warto dodać, że audytu konta google warto dokonać nawet jeśli wydaje nam się, że wszystko idzie zgodnie z planem – może się bowiem okazać, że z danej kampanii idzie wycisnąć jeszcze więcej korzyści.

    Czy audyt Google Ads można wykonać samemu?

    Można, ale jest to dość ryzykowne działanie i często niestety nieefektywne. Przede wszystkim, aby samodzielnie przeprowadzić audyt niezbędna jest wiedza w tym zakresie. Należy wiedzieć, w jaki sposób regularnie analizować różne obszary, a nie jest to łatwe zadanie. To bardzo skomplikowany proces, do którego potrzebna jest nie tylko specjalistyczna wiedza, ale również płatne narzędzia. Jeśli sam stworzyłeś kampanie to tym bardziej taka analiza może nie mieć sensu. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie spojrzysz na swoje działania obiektywnie i prawdopodobnie nie zauważysz błędów w kampanii. Najlepiej, aby audyt wykonał specjalista, który jest ekspertem w tej dziedzinie. Taka osoba nie tylko od razu znajdzie i wskaże błędy, ale zaproponuje również sposoby na ich rozwiązanie. Dzięki temu możliwe będzie maksymalne wykorzystanie potencjału płatnej kampanii.

    Jaką agencję wybrać do przeprowadzenia audytu?

    Ustaliliśmy już, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest współpraca z doświadczoną agencją. Jak dokonać najlepszego wyboru? Warto kierować się pozytywnymi opiniami innych klientów. Kierowanie się ceną może być zgubne. Lepiej przeznaczyć większą sumę pieniędzy i cieszyć się rewelacyjnymi wynikami. Przed dokonaniem ostatecznego wyboru warto też porozmawiać z agencją o szczegółach współpracy.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie powyższych danych w celu nawiązania ze mną kontaktu. Więcej w Polityce Prywatności.