Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Pavel Danilyuk / pexels.com

Wizytówka w Google Moja Firma dla wielu biznesów jest kluczowym źródłem ruchu na stronie WWW i klientów. Prowadzisz skup aut, wypożyczalnię samochodową, zakład fryzjerski, a może stację paliw? Powinieneś zatem obowiązkowo założyć profil w Google Moja Firma, który jest bezpłatny, i korzystać z możliwości, jakie daje Ci to rozwiązanie. Co warto zrobić, jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki dzięki profilowi w GMF? Jak powinna wyglądać aktualizacja wizytówki Google, która pozytywnie wpływa na jej widoczność?

GMF – kluczowe informacje

Wizytówka w Google Moja Firma to rozwiązanie, dzięki któremu podmioty lokalne mogą wiele zyskać. To dodatkowy kanał komunikacji z klientami. Dzięki niemu mogą oni łatwo sprawdzić, o której Twoja firma jest otwarta i czy jest dostępna np. w wybrany dzień, który jest teoretycznie wolny od pracy. GMF daje Ci możliwość ustalenia godzin otwarcia w takie szczególne dni, a wręcz może Ci nawet przypominać o wprowadzeniu takich danych.

Internauci szukają w sieci lokalnych dostawców produktów i usług. Jak często? Zerknij na poniższy wykres. Zwróć uwagę, że najniższy w nim słupek mówi o osobach, które nie szukały tych danych, i dotyczy 2021 roku.

Źródło: https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/, 14.02.2022

Jeśli masz wizytówkę w Google Moja Firma, to dzięki temu Twoja oferta może być prezentowana w wynikach wyszukiwania Google. Zerknij poniżej:

Źródło: Google.pl, 14.02.2022

Taki trzypak rezultatów z Google Maps wyświetla się nie tylko na zapytania lokalne, kiedy wyszukasz np. frazę zakład fryzjerski Częstochowa. Algorytm weźmie pod uwagę Twoją lokalizację i wystarczy, że wpiszesz samą nazwę usługi/działalności, której szukasz. Tym samym efekt taki jak powyżej uzyskasz, wysyłając zapytanie o frazę zakład fryzjerski. Efektem będą oczywiście wyniki z Twojej miejscowości lub z okolicy.

Ponadto wizytówka wyświetla się korzystającym z Google Maps, który widzą, gdzie w okolicy mogą skorzystać z danego rodzaju usług. To także może być skuteczne źródło docierania do odbiorców. Tylko czy rzeczywiście ten kanał jest wykorzystywany? Jeśli masz już wizytówkę GMF, to na początek zaloguj się na swoje konto, a następnie kliknij zakładkę Statystyki. Prawdopodobnie nawet jeśli niewiele robiłeś z profilem Twojej firmy, to i tak znajdziesz tam jakieś wyszukiwania, a być może również przekierowania oraz połączenia telefoniczne. Ich liczba zależy w dużej mierze od branży, ale również od odpowiedniej optymalizacji tej wizytówki.

Źródło: https://business.google.com/, 14.02.2022

Czy wiesz, że 49 proc. biznesów osiąga dzięki wizytówce Google średnio powyżej 1000 wyświetleń miesięcznie? Natomiast 75 proc. z nich pochodzi z wyników wyszukiwań, a pozostałe z Google Maps.

Jeśli chodzi o aktywności odbiorców wizytówek, to aż 56 proc. to odwiedziny strony WWW, a 24 proc. – połączenia telefoniczne.

Jeśli chodzi o wizytówki, to w ich przypadku również musisz się zmagać z dużą konkurencją. W tych wynikach także, tak samo jak w organicznych, są one prezentowane zgodnie z algorytmem wyszukiwania. W przypadku gdy chcesz poprawić rezultaty, powinna Cię zainteresować obsługa wizytówki Google i pewne zmiany oraz aktywności, dzięki którym możesz osiągać lepsze pozycje, więcej odwiedzin oraz połączeń telefonicznych. Jak to zrobić?

Edycja wizytówki Google – co zmienić, żeby poprawić pozycjonowanie?

Wpływ na widoczność profilu GMF w wynikach wyszukiwania i w Google Maps ma wiele czynników. Jeśli chcesz, aby wizytówka była dla Ciebie źródłem klientów, powinieneś rozpocząć pewne aktywności, dzięki którym zwiększysz jej widoczność. Oto, jakie działania warto podjąć, aby poprawić osiągane rezultaty.

Zmień tytuł i opis wizytówki

Po zalogowaniu się, wybierz Informacje. Następnie wśród wielu możliwości edycji pierwszą jest opcja zmiany tytułu. W tym przypadku warto użyć w treści słowa kluczowego, ale tylko wtedy, gdy będzie to naturalne. Google ogólnie zabrania umieszczania w tytule wizytówki takich fraz, więc nie rób tego na siłę. To, że inne firmy mają nazwę Zakład fryzjerski Zamość, nie oznacza, że powinieneś zrobić tak samo. Przede wszystkim użyj unikatowej nazwy Twojej marki, ale bez tytułów prawnych typu spółka z o.o. Jeśli da się naturalnie umieścić słowo kluczowe w tytule, to zrób to, ale na pewno nie decyduj się na to na siłę, bo to może się skończyć zawieszeniem wizytówki.

Na dole wśród opcji edycji masz również możliwość zmiany opisu firmy. W sumie masz do wykorzystania 750 zzs, z czego najistotniejszych jest pierwsze 250 zzs. To tutaj powinieneś umieścić najważniejsze słowo kluczowe, ale w wersji poprawnej gramatycznie. Nie używaj fraz typu wypożyczalnia samochodów Toruń – to nie przyniesie żadnych korzyści.

Zdobywaj opinie o firmie

To element, którego oczywiście nie wypełnisz sam. Aktualne recenzje dotyczące Twojej marki są widoczne w wynikach wyszukiwania Google i są czynnikiem, który może mieć duży wpływ na decyzje internautów co do złożenia zapytania w Twojej firmie. Poza tym opinie są jednym z czynników rankingowych – mają wpływ na widoczność wizytówki w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu zdecydowanie powinieneś dbać o to, aby mieć ich jak najwięcej. Czy wiesz, że ponad 90 proc. odbiorców czyta przynajmniej jedną recenzję danego produktu, zanim podejmie decyzję o zakupie?

Źródło: https://bizrateinsights.com/resources/shopper-survey-report-the-impact-reviews-have-on-consumers-purchase-decisions/, 14.02.2022

Tylko co masz zrobić, żeby skłonić klientów do dodawania opinii? Niestety, ale dużo bardziej chętni do komentowania są niezadowoleni z usług czy produktów niż ci, którzy oceniają je pozytywnie. Narzędzie, za pomocą którego możesz zachęcić internautów do opiniowania, masz w GMF.

Natomiast to może być zbyt mało. Warto prosić klientów o ich wystawianie. Najlepiej, jeśli opinie będą się składać z kilku zdań i zawierać istotne dla Ciebie słowo kluczowe. Średnia ocena nie jest czynnikiem rankingowym, ale już długość opinii oraz ich liczba to czynniki, które mają znaczenie. Poza tym pamiętaj, aby odpowiadać na te recenzje. Staraj się zawsze napisać coś unikatowego – nie ograniczaj się do wklejania za każdym razem tej samej tWypełnij wizytówkę treścią

W GMF możesz dodać mnóstwo informacji związanych z Twoją działalnością. Jednym z ważnych elementów jest powiązanie witryny z wizytówką. To oznacza, że adres w profilu i adres znajdujący się w zakładce kontakt na Twojej stronie WWW powinny być takie same. Umieść w witrynie również mapę, na której widać, gdzie znajduje się siedziba firmy.

To nie wszystko – staraj się wypełnić wszystkie dane w wizytówce, które Cię dotyczą. Dodaj produkty, usługi, wpisy, zdjęcia. Google docenia profile, które są aktualizowane. Nie musisz tego robić codziennie, ale staraj się jak najczęściej. To może pozytywnie wpłynąć na widoczność profilu.

Wybierz odpowiednie kategorie i podkategorie

To robisz na etapie zakładania wizytówki, ale później możesz wprowadzić zmianę. Optymalnym sposobem na wybór kategorii jest sprawdzenie, do jakich są zaliczone wizytówki, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na zapytanie, na które chcesz się pozycjonować. Jak to sprawdzić? Wyszukaj interesującą Cię frazę – nazwa kategorii wyświetla się w wynikach, zerknij:

Źródło: Google.pl, 14.02.2022

Wybierz tę kategorię, która przeważa – najczęściej pojawi się ich kilka, w tym jedna dominująca.

Zdobywaj wizytówki NAP

To już element, który nie wiąże się z edytowaniem wizytówki. To czynnik zewnętrzny, ale bardzo istotny dla widoczności profilu. O co właściwie chodzi? Otóż NAP to skrót od Name, Address, Phone Number, co oznacza oczywiście: nazwa, adres, numer telefonu. Wizytówki te zawierają takie właśnie dane firmy. Pamiętaj, że dodając je, powinieneś skorzystać z dokładnie tych samych danych, które umieściłeś w profilu Google Moja Firma. Nie chodzi jednak o to, abyś dodawał te dane wszędzie tam, gdzie to jest możliwe. Wytypuj najlepsze, popularne strony, na których możesz zarejestrować takie profile, a następnie skorzystaj z tego. Większość serwisów umożliwia założenie wizytówki NAP bez opłat.

Zaletą optymalizowania wizytówki jest często bardzo szybki efekt. To znaczy, że wprowadzone zmiany ekspresowo pojawią się w profilu i ewentualnie przełożą się na poprawę widoczności wizytówki. Ten algorytm również jest aktualizowany, ale nie tak często, jak standardowe wyniki wyszukiwania. Największy od lat update miał miejsce pod koniec 2021 roku, kiedy to zwiększono znaczenie m.in. kwestii posiadania fizycznej lokalizacji. Wiele wizytówek, które nie miały podanych danych adresowych, straciło dotychczasową widoczność. W 2021 roku Google wiele zmieniło również pod względem znaczenia opinii i ich akceptowania. Wprowadzono mechanizmy, które ograniczyły masowe dodawanie nieprawdziwych recenzji. Wiele wizytówek straciło część takich komentarzy, co też negatywnie wpłynęło na ich wizerunek – nie tylko w oczach Google, ale również klientów. Skoro usunięto opinie, to mogły one nie pochodzić od klientów.

Aktualizowanie wizytówki – podsumowanie

Zdecydowanie warto mieć, prowadzić i rozwijać wizytówkę w Google Moja Firma. Nie jest to bardzo czasochłonne, a dla wielu lokalnych biznesów może stanowić kluczowe źródło klientów. Staraj się wprowadzać w niej wszystkie dane naturalnie, używaj form wyłącznie poprawnych gramatycznie, nie upychaj słów kluczowych. Wprowadzaj jak najczęstsze aktualizacje – dodawaj wpisy, zdjęcia, usługi i produkty. Aktualizowanie wizytówki może wpłynąć pozytywnie na jej widoczność. Pracuj nad nią – inwestycja w postaci poświęconego czasu powinna Ci się zwrócić z nawiązką.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *