Aktualizacja strategii słów kluczowych – co zmienić, aby wciąż działać skutecznie?

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
Aktualizacja strategii słów kluczowych – co zmienić, aby wciąż działać skutecznie?

Sora Shimazaki / pexels.com

Tak jak Twój biznes się rozwija, tak samo powinny ewoluować strategie, którymi się kieruje. Aby działać skutecznie, warto poświęcić czas na audyt skuteczności i aktualizację strategii słów kluczowych, aby wciąż mieć szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jak to zrobić? Czytaj dalej!

Czym jest SEO?

SEO to zestaw strategii, podejmowany w celu zmaksymalizowania liczby odwiedzających Twoją witrynę. Działania optymalizacyjne korzystnie wpływają na organiczne rankingi wyszukiwania, więc stosowanie tych metod może mieć pozytywny wpływ na wyniki osiągane w przyszłości. Ostatecznym celem tego typu działań jest sprawienie, aby Twoja witryna notowała lepsze pozycje na stronach wyników wyszukiwania dla pożądanych słów kluczowych lub fraz, co skutkować będzie wzmożonym ruchem w witrynie.

Istnieją trzy różne rodzaje SEO:

  • On-site SEO – odnosi się do treści, które pojawiają się w Twojej witrynie.
  • Off-site SEO – polega na budowaniu i wspieraniu relacji między Twoją witryną a innymi, wysokiej jakości witrynami, w celu wykazania jej wiarygodności.
  • Techniczne SEO – obejmuje elementy funkcjonalności witryny, upewniając się, że wszystko działa poprawnie i może być łatwo zindeksowane przez wyszukiwarki.

Twoja strategia słów kluczowych należy do kategorii on-site SEO. Dzięki niej pomagasz wyszukiwarkom lepiej określić, kiedy Twoja witryna lub jej strona jest odpowiednim wynikiem poszukiwań użytkownika.

Kiedy konieczna jest aktualizacja strategii?

Świat internetowego biznesu stale się zmienia, podobnie jak preferencje i potrzeby klientów. Jeśli minęło kilka lat, odkąd opracowałeś swoją strategię słów kluczowych, z pewnością nadszedł czas, aby chociaż zbadać, czy potrzebne jest jej odświeżenie. Oczywistym jest fakt, że najbardziej optymalne jest regularne kontrolowanie wyników zastosowanych działań. Poniżej przedstawiono jednak kilka kluczowych elementów, na które należy zwrócić uwagę, jeśli już dawno nie wprowadzałeś żadnych znaczących zmian.

1. Zmiana algorytmu Google

Google aktualizuje swój algorytm tak często, że zwykle jest to trudne do zauważenia przez przeciętnego użytkownika. Zmiany te zachodzą regularnie i są na ogół mało radykalne. Raz na jakiś czas Google wprowadza jednak bardziej kompleksową aktualizację, dotyczącą podstawowych aspektów, która może wpłynąć na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Warto wówczas sprawdzić skuteczność słów kluczowych i wprowadzić ewentualne ulepszenia, które dostosują je do obecnych standardów.

2. Spadek pozycji witryny

Jeśli okaże się, że Twoje rankingi spadają, a Ty nie zainwestowałeś w optymalizację treści swojej strony, możliwe, że strategia słów kluczowych wymaga odświeżenia.

Jeśli Twoi klienci zaczęli korzystać z innych słów kluczowych w celu wyszukania produktów podobnych do tych, które oferuje Twoja firma, możliwe, że Twoja witryna nie jest już dla nich tak istotna, jak była wcześniej, a Ty musisz coś z tym zrobić.

3. Konkurencja rośnie

Zauważyłeś, że Twoi odbiorcy trafiają na strony konkurencyjnej marki? Czy nagle plasują się one wyżej niż Ty na liście wyników wyszukiwania tematów, w których się specjalizujesz? Oznacza to, że nadszedł czas, aby dostosować strategię słów kluczowych w celu zachowania pozycji w rynku.

4. Zmiana asortymentu lub oferty strony

Jeśli wprowadzasz nowy produkt lub usługę na swojej stronie internetowej, w pewnym stopniu wpływasz na jej pozycjonowanie. Zwróć na to szczególną uwagę, zwłaszcza jeśli wszedłeś do nowej kategorii. Jest to niezwykle ważne, jeśli wciąż chcesz walczyć o popularność swojej marki.

Źródło: Anna Shvets / pexels.com

Jak zaktualizować strategię słów kluczowych?

1. Oceń swoje wyniki.

Zapoznaj się z listą słów kluczowych, a następnie oceń ich liczbę wyszukiwań. Jeśli okaże się, że frazy, których używasz, nie są tak popularne jak kiedyś, określ przyczynę tej sytuacji i ustal, co nadal działa, a co wymaga odświeżenia.

2. Zbadaj konkurencję

Dokładnie zbadaj działania branżowych rywali, którzy wykorzystują w swojej strategii takie same jak Ty słowa kluczowe. Określ, jak budują swoje strony i zwróć uwagę na sposoby prezentowania informacji, aby ustalić, czy istnieją elementy, które mogą okazać się dla Ciebie pomocne.

3. Ponownie zbadaj słowa kluczowe

Raz przeprowadzone badanie słów kluczowych nie będzie przynosić wiecznych korzyści. Ponieważ branża i jej odbiorcy nieustannie się zmieniają, ważne jest, aby być na bieżąco ze wszystkimi zachodzącymi procesami i nowymi trendami.

Narzędzia takie jak Keywords Everywhere lub Google Keyword Planner pomogą Ci sprawdzić, które słowa kluczowe mogą okazać się najlepsze w Twojej strategii.

5. Nieustannie śledź swoje wyniki

Zanim podejmiesz jakiekolwiek poważniejsze działania, najpierw upewnij się, że jasno określiłeś swoje cele i sposób, w jaki chcesz je osiągnąć. Dobra strategia to podstawa każdego biznesu, choć nierzadko stworzenie jej okazuje się niemałym problemem. Istnieje jednak kilka szybkich kroków, które możesz zastosować, aby upewnić się, że działasz w odpowiednim kierunku:

  • Ustal swoje cele
  • Użyj ich, aby określić konkretną strategię SEO
  • Określ ważne dla Twojej marki wskaźniki KPI, których będziesz używać jako pomiar swoich wyników.
  • Analizuj i powtarzaj ten schemat.

Odnieś swój indywidualny sukces!

Ważne jest, aby strategia słów kluczowych była dostosowana do Twoich własnych celów i oczekiwań, które z pewnością różnią się od zamiarów konkurencyjnych marek. Jeśli więc podjąłeś odpowiednie kroki i zaangażowałeś się w swoje działania, możesz być pewien, że przyniosą one pożądane efekty.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *