Płatne kampanie reklamowe są skutecznym sposobem pozyskiwania klientów do swojego przedsiębiorstwa. Obecnie Internet oferuje nam wiele miejsc, gdzie takie reklamy możemy kupić. Do wyboru dostępne są między innymi Google Ads, Instagram Ads, Linkedin Ads oraz Facebook Ads. W każdym z nich spotkamy się z różnymi modelami rozliczania kampanii.

Podczas tworzenia reklamy spotkasz się z charakterystycznymi skrótami, które warto znać, aby skutecznie realizować cele biznesowe. Najpopularniejszymi metodami rozliczania są CPC oraz CPM. Często zadawane jest pytanie: “którą metodę wybrać?”. W tym artykule poznasz wszelkie informacje, potrzebne do wybrania odpowiedniej metody reklamowej.

Pozycjonowanie opiera się na kilku istotnych działaniach, wśród których wymienia się między innymi tworzenie unikalnych treści. W opowiadaniu porywających historii może pomóc storytelling. Na czym polega ta technika i jakie ma znaczenie podczas pozycjonowania? Wyjaśniamy.

Celem pozycjonowania jest takie zwiększenie widoczności strony internetowej, aby pojawiała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a w efekcie – notowała większy ruch. W tym procesie liczą się takie działania, jak dobieranie słów kluczowych, content marketing, linkowanie (wewnętrzne i zewnętrzne) czy dbałość o aspekty wizualne i techniczne witryny. Skuteczne pozycjonowanie idzie w parze z regularnością i treściami, które mają przyciągnąć jak największą liczbę użytkowników internetowych oraz zachęcić ich do ponownych odwiedzin. I tu właśnie najbardziej może pomóc content marketing, czyli tworzenie wyjątkowych, użytecznych treści. Mogą to być zarówno opisy produktów lub luźne wpisy na blogu, jak i artykuły eksperckie.

Istotne jest, aby wszelkiego rodzaju treści były publikowane systematycznie, zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe, nie stanowiły plagiatu i ciekawiły czytelnika. To ostatnie bywa najtrudniejsze. Jak pisać, żeby zafascynować innych swoimi słowami, a przy tym zadbać o pozycjonowanie strony? Rozwiązaniem może być storytelling.

Mapy Google to przydatne i popularne narzędzie wśród internetowej społeczności. Użytkownicy chętnie używają go np. do wyznaczania trasy podczas swojej podróży. Narzędzie, przydatne jest również podczas prowadzenia własnej firmy. Idealnie sprawdza się do zwiększenia widoczności przedsiębiorstwa w sieci. Przez długi czas Mapy Google były darmową usługą, natomiast od 2018 roku pobierane są opłaty zgodnie z cennikiem podanym na stronie. Google oferuje jednak darmowe 200$ miesięcznie dla każdego użytkownika, więc warto z takiej okazji skorzystać. Wdrożenie tego rozwiązania na własną stronę to znaczne ułatwienie dla potencjalnego klienta. Jeżeli jeszcze nie masz Map Google na swojej stronie, musisz niezwłocznie je zaimplementować!

Mapy Google to duża dawka informacji o poszukiwanej lokalizacji. Znajdują się tam takie elementy jak:

Każdy użytkownik Internetu regularnie korzysta z wyszukiwarek, w których wpisuje hasła lub adresy, aby znaleźć je w sieci. O tym, w jakiej kolejności wyświetlają się na stronie wyniki wyszukiwania nie decyduje wcale przypadek, a skrzętnie wyliczony algorytm. Dzięki pozycjonowaniu Twoja strona może wyświetlać się na górze pierwszej strony w wyszukiwarce, a bez niego widnieć na szarym końcu listy. Dowiedz się, czym jest pozycjonowanie i co warto wiedzieć na ten temat!

Aby ocenić skuteczność działań marketingowych online, warto skorzystać z konkretnych statystyk i wskaźników, które umożliwiają sprawną analizę. Należy do nich między innymi współczynnik klikalności, czyli CTR. SEO, marketing treści, UX, płatne reklamy – efekty wszystkich tych technik mogą być oceniane przez pryzmat CTR. Co to znaczy „klikalność” i jaki wskaźnik CTR uznaje się za dobry?

Definicja subdomeny wskazuje na to, że jest to adres internetowy, wydzielony w ramach jednej domeny, prościej mówiąc, jest to człon dodany przed kropką. Subdomena to dodatkowa sekcja, którą wydziela się z głównej strony, jednak nie posiada ona indywidualnego adresu URL. Zaletą stosowania tego rozwiązania jest to, że subdomena może mieć własną hierarchię, dlatego zakres danych pod nią występujących może być rozbudowany. Natomiast strona podstawowa nie będzie musiała być rozbudowywana, a użytkownicy wciąż będą korzystali z wyjściowej domeny i nie zostaną wprowadzeni w błąd, poprzez przekierowanie na zupełnie inną stronę.

Prawdopodobnie wielokrotnie trafiłeś w sieci na stronę, która przy próbie otwarcia wyświetliła Ci błąd 404. Taka sama sytuacja może się zdarzyć w Twoim serwisie – bardzo prawdopodobne, że dojdzie do tego przypadkiem i nawet nie jesteś świadomy, że tak się dzieje. Co oznacza kod 404? Jak naprawić taki błąd w serwisie? Czy jego występowanie może negatywnie wpłynąć na widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google?

Internauta może dotrzeć na Twoją stronę przez Google po wpisaniu określonych zapytań. To frazy, które odnoszą się do produktów, usług czy też znajdującego się w witrynie contentu. Jeśli chcesz, aby do serwisu trafiały osoby, które interesuje to, co masz w ofercie, to powinieneś zoptymalizować witrynę pod odpowiednie słowa kluczowe. Tylko skąd masz wiedzieć, jakich użyć? Jak znaleźć słowa kluczowe?

W optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych dużą uwagę trzeba przykładać do tego, aby unikać duplikacji treści. Może ona dotyczyć zarówno treści powielanych z zewnętrznych stron (np. skorzystanie 1:1 z opisu producenta) oraz z treści zawartych w innych zakładkach i wówczas mówimy o duplikacji wewnętrznej. Jednym z działań wspierających unikanie duplikacji oraz poprawiających ranking Google w wynikach wyszukiwania jest trailing slash. Czym się ono charakteryzuje?

W pewnych przypadkach istnieje konieczność przekierowania użytkownika i jednocześnie robota wyszukiwarki na inny adres URL. Możesz to zrobić wtedy, gdy zmieniasz adres podstrony, decydujesz się na korzystanie z nowej domeny oraz w wielu innych przypadkach. W takich sytuacjach powinno Ci zależeć nie tylko na przekierowaniu użytkownika, ale również mocy SEO. Tutaj pojawia się przekierowanie 301, dzięki któremu możesz zrealizować te cele.