Zjawisko kanibalizacji słów kluczowych prowadzi do utraty wiarygodności strony internetowej w Google i wielu innych dostępnych wyszukiwarkach. Niefortunnie dochodzi do niego nader często i z tego względu określane jest jako jedno z przewodnich zagrożeń, mających wpływ na SEO.

Dziś koncentrujemy wzrok na terminie kanibalizacji i poznajemy jego specyfikę oraz podążające za zjawiskiem zagrożenia, które w szczególności rzutują na pozycjonowaniu stron internetowych o charakterze ecommerce

Z roku na rok coraz większe znaczenie i popularność zyskuje reklama internetowa – wzrastają przeznaczane na nią budżety, rośnie zasięg odbiorców i konwersja, pojawia się coraz więcej narzędzi do prowadzenia kampanii promocyjnych. W związku z tym niektórzy przedsiębiorcy i marketingowcy decydują się całkowicie zrezygnować z tradycyjnych kanałów reklamowych takich jak gazety, radio czy nawet główna konkurentka reklamy w Internecie – telewizja.

Kampanie marketingowe pay-per-click (PPC) zdecydowanie pomogły niektórym firmom znacznie zwiększyć marketing online. Dzieje się tak za sprawą tego, że ponad 85% konsumentów korzysta z wyszukiwarek w celu odnalezienia lokalnych firm. Ponadto aż 65% użytkowników zdecydowanych na zakup, otwiera reklamy na stronach wyników wyszukiwania Google (SERP).

Jeśli zatem naprawdę chcesz czerpać korzyści, jakie oferuje PPC, musisz unikać typowych błędów popełnianych w zarządzaniu tym procesem. Zastosuj się więc do poniższych wskazówek, aby zwiększyć swoje szanse na sukces!

Świadomy przedsiębiorca ma na uwadze znaczenie SEO, dla ogólnego powodzenia swojej działalności w kontekście wyników wyszukiwania. Jak wszyscy doskonale wiemy, optymalizacja z myślą o wyszukiwarkach jest działaniem absolutnie koniecznym, toteż nie powinny nas dziwić nieustannie nawiązywane współpracę wielu firm, z agencjami marketingowymi wyspecjalizowanymi we wspomnianej optymalizacji. Proces ten bądź co bądź nie należy do najprostszych i niekiedy uznany może zostać za achillesową piętę przygotowanej strategii – SEO zwyczajnie wymaga pewnego stopnia wiedzy.

Jeśli sam planujesz ofiarować swoje SEO w ręce jednej z wytypowanych przez siebie agencji, zachowaj czujność i chłodny umysł. Efektywną praca nad SEO, cechuje dokładność, niekiedy wymagająca niemałych nakładów czasu. Mając to na uwadze, bądź świadomy, że sięganie gwiazd w tym przypadku nie jest możliwe z dnia na dzień, a jeżeli zauważasz czyjś sukces, osiągnięty na przestrzeni krótkiego okresu czasu, to miej tę świadomośc, że były to albo wielkie szczęście, albo kwestia przypadku.

W niniejszym artykule przedstawiamy Wam kilka zweryfikowanych porad, dzięki którym wasze pierwsze kroki w świecie SEO, staną się znacznie pewniejsze.

Jeśli Twoje strony notują coraz mniejszy ruch, a pisane przez Ciebie treści nie interesują Twoich odbiorców, źle rozumiesz część swojej strategii content marketingu. Nie daj się wyprzedzić przez konkurencję! Zadbaj o wartościowe i interesujące treści i przyciągnij do siebie nowych użytkowników, stosując się do poniższych wskazówek.

Według badań 71% użytkowników Internetu woli, gdy firmy kontaktują się z nimi drogą mailową. Dlatego e – mail marketing pozostaje głównym elementem strategii promocyjnych większości biznesów, ale też organizacji non – profit. Odpowiednio wykorzystywane newslettery skutecznie przekształcają subskrybentów w zadowolonych klientów i są niezawodnym źródłem dochodu.

Nawet firmy odnoszące największe sukcesy muszą czasami aktualizować swoje działania w kontekście marketingu internetowego.

Jeśli jesteś właścicielem lokalnej firmy lub dopiero zaczynasz prowadzić swój biznes online, możesz nie być jeszcze znany na rynku. Z drugiej strony, jeśli popularność Twojej firmy nagle zaczyna spadać, może to być dla Ciebie sygnał ostrzegawczy, aby wprowadzić pewne zmiany!

Firma, która nie aktualizuje swoich działań na stronie internetowej, nie generuje ruchu i zaangażowania na niej (w przeciwieństwie do silnych marek). Przestaje być także widoczna w wynikach wyszukiwania, co jest ogromną stratą dla witryny. Jeśli Twoje wykresy w firmie zaczynają spadać, rozważ kontakt z doświadczoną firmą, która zajmie się optymalizacją Twojej strony internetowej.

Każdy, kto decyduje się na współpracę z agencją SEO, powinien zastanowić się nad odpowiedzią na pytanie: jakich wyników oczekuje od działań optymalizujących treści pod kątem wyszukiwarek. Zazwyczaj odpowiedź polega na rankingu dla określonego słowa kluczowego po pewnym czasie. Jest to zrozumiałe, gdyż celem każdej firmy jest osiągnięcie sukcesu w możliwie najkrótszym czasie.

Niestety, nawet z zespołem najlepszych specjalistów i przy zastosowaniu najnowocześniejszych technik, osiąganie dobrych wyników wymaga czasu. Niektórym klientom agencji SEO trudno jest uwierzyć, że mogą nie zauważyć żadnych zmian, nawet w ciągu pierwszych kilku miesięcy.

Tak, jak zmieniają się pory roku, tak też dynamicznie zmieniają się rankingi i algorytmy Google. Każdy właściciel strony internetowej, który dba o swoją pozycję w rankingu SEO, powinien poświęcić szczególną uwagę na zapoznanie się z aktualizacją doorway page w Google, aby stać się liderem na liście wyników wyszukiwania. Tworzenie stron przejściowych to jedna z popularnych technik prowadzących do zmylenia botów wyszukiwarek. Jeśli nie chcesz stracić swojej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania, powinieneś zadbać o zlikwidowanie doorway pages, aby jak największa liczba odbiorców dotarła do treści, które rzeczywiście ich interesują, a co więcej, znajdują się na Twojej stronie.

Jako aktualizację rozumieć można dostosowanie algorytmu, który wpływa na każdą stronę typu doorway page, postrzeganą przez Google jako szkodliwą dla użytkownika w procesie wyszukiwania. Google zakomunikował, że „Witryny z dużymi i dobrze ugruntowanymi kampaniami doorway mogą zobaczyć szeroki wpływ tej zmiany.”, co większość specjalistów SEO uznałaby za swego rodzaju „ostrzeżenie”.

Czy wiesz, czym jest mapa witryny XML? Jeśli nie, koniecznie nadrób zaległości – dowiedz się, jak ją utworzyć i szybko wdrożyć w swoją strategię, aby przyniosła Ci same korzyści. Nikt nie lubi marnować swojego cennego czasu, np. podczas podróży. Po co wówczas sięga? Oczywiście, po mapę! Stwórz więc swoją i pozwól odbiorcom i wyszukiwarkom dotrzeć do Ciebie jak najprędzej.