10 porad dotyczących pozycjonowania strony www

Autor:
Boo
Data publikacji:
Kategoria:
10 porad dotyczących pozycjonowania strony www

Azamat Esenaliev/pexels.com

W tym tekście pokażemy Wam, jak się pozycjonuje stronę internetową oraz przedstawimy 10 skutecznych porad, które Wam w tym pomogą. Zanim do tego przejdziemy, warto trochę więcej napisać o tym, czym właściwie jest pozycjonowanie stron internetowych. Tym terminem określa się szereg działań marketingowych, które mają zapewnić jak najwyższe miejsce rankingowe danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Specjaliści skupiają się przede wszystkim na wyszukiwarce Google, która odpowiada za ok. 93% obecnego ruchu w internecie.

Wyższa pozycja w sieci przekłada się na lepszą widoczność witryny oraz liczbę wejść. Od jakości oferty na stronie i jej przejrzystości zależy czas spędzony przez użytkownika na stronie, a także konwersja. Ta ostatnia może dotyczyć sprzedaży produktów, zapisów do newslettera, pobrania darmowych materiałów, czy też wygenerowania kontaktu. Obecnie właściciele stron internetowych walczą o to, by znajdowały się one na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania konkretnych fraz. Z perspektywy marketingu i użytkowników liczy się także druga strona, a każda kolejna znacznie traci na znaczeniu i minimalizuje szanse na osiągnięcie tym kanałem wymiernych efektów.

Co wchodzi w zakres pozycjonowania?

Wiele osób myli pojęcia pozycjonowania stron internetowych oraz SEO. Ten drugi skrót odnosi się do działań optymalizacyjnych witryny, które polegają na ułożeniu jej poprawnej struktury oraz ingerencji w kod strony. SEO wchodzi w zakres pozycjonowania, które jest zdecydowanie szerszym pojęciem. W jego ramach dba się o aspekty techniczne strony internetowej, UX, a także wysokiej jakości treści i dostosowanie parametrów witryny do wymagań robotów Google i algorytmów. Warto pamiętać o tym, że raz zdobyta pozycja w Google nie jest dana na zawsze, a samo pozycjonowanie stron www jest procesem ciągłym i wymagającym regularnej analizy.

Jakie parametry przekładają się na widoczność w sieci?

Jest kilka parametrów i czynników rankingowych Google, które mają kluczowy wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w sieci oraz jej widoczność dla potencjalnych odbiorców. Wśród głównych czynników wymienia się:

  • optymalizację kodu strony;
  • wysoką jakość materiałów na stronie (artykuły, teksty, zdjęcia, grafiki);
  • odpowiedni dobór i nasycenie słów kluczowych;
  • zastosowanie link buildingu (linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne);
  • przyjazność witryny dla użytkowników (strategia UX);
  • popularność wybranej strony internetowej.

Dbanie o zaspokojenie potrzeb algorytmu pod kątem powyższych czynników, ma duży wpływ na pozycjonowanie. Ostatecznie algorytmy biorą pod uwagę około 200 parametrów.

Pozycjonowanie stron - jak to się robi? 10 uniwersalnych porad

Marketing, w tym pozycjonowanie stron internetowych, to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina prowadzenia biznesu. Istnieje jednak zbiór porad, które pomogą zapewnić i utrzymać wysoką pozycję rankingową w organicznych wynikach wyszukiwania i przełożą się bezpośrednio na widoczność witryny w sieci. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie strony – porady do wdrożenia od zaraz znajdziesz w poniższym zestawieniu.

Pamiętaj o protokole SSL

Protokół SSL to niezbędny element w pozycjonowaniu stron. Każda strona powinna go posiadać, ponieważ jego brak uniemożliwia wprowadzenie skutecznych działań pozycjonujących. Posiadanie protokołu SSL, czyli popularnej „zielonej kłódki”, to jeden z czynników rankingowych Google i znajduje się to w wytycznych wyszukiwarki. Brak protokołu może wpłynąć na oznaczenie naszej strony jako potencjalnie niebezpiecznej, co odstraszy potencjalnych użytkowników. Właściciele witryny muszą zadbać o bezpieczeństwo użytkowników i ich danych, a certyfikat SSL przełoży się na m.in.: wzrost zaufania strony, liczbę odwiedzin, wiarygodność, czas spędzony na stronie oraz jej pozycjonowanie.

Zdefiniuj cel

Strategia pozycjonowania strony internetowej powinna dążyć do zrealizowania jasno zdefiniowanego celu biznesowego. Samych celów może być więcej, jednak warto postawić na ich dokładne doprecyzowanie. Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez ilościowe określenie wzrostu liczby odwiedzin, czy też sprzedaży, do których doprowadzić ma wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wykorzystaj dostępne narzędzia SEO

Wprowadzenie skutecznych działań z zakresu SEO, możliwe jest dzięki nowoczesnym narzędziom. W tym celu warto korzystać m.in. z Google Search Console, które pomaga w analizie struktury strony, jej optymalizacji i weryfikacji jej poprawności względem algorytmów. Innym ważnym narzędziem jest Google Analytics, dzięki któremu właściciel strony może sprawdzić dane statystyczne dotyczące ruchu na stronie. Dzięki temu można szybko wyłapać, co robią użytkownicy oraz gdzie istnieją ewentualne problemy, czy obszary, które wpływają na brak konwersji i wyjście ze strony. Regularna analiza ruchu jest niezbędna do wprowadzenia korekt w swojej strategii pozycjonowania.

Twórz wysokiej jakości i unikalne treści

Użytkownicy oczekują treści pisanych na miarę ich potrzeb. Powinny one być wysokiej jakości oraz unikalne, dzięki czemu danej stronie łatwiej będzie wyróżnić się na tle pozostałych, co wpłynie na ostateczny ranking. Content tworzony dla użytkowników powinien skupiać się na ich potrzebach oraz celach, które chcą zrealizować na naszej stronie. W związku z tym teksty muszą być czytelne, poprawne składniowo i stylistycznie, a także merytoryczne. Pod kątem UX duże znaczenie ma czas spędzony przez użytkownika na stronie. Jeżeli teksty będą pisane „na około”, a użytkownik poczuje, że „leje się w nich wodę”, to z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie ze strony i nie będzie konwersji. Przy tworzeniu treści warto korzystać z dedykowanych narzędzi, które weryfikują ich unikalność i jakość.

W ramach strategii contentowej stosuje się m.in. blogi tematyczne. Pozwalają one na poruszenie tematów interesujących z perspektywy użytkowników oraz na tworzenie treści nasyconych określonymi słowami kluczowymi. Ciekawe i wciągające teksty muszą także posiadać określoną strukturę, czyli nagłówki, wypunktowania i inne technikalia, które wpływają na ranking strony i jej wyższe pozycjonowanie.

Dobierz frazy kluczowe

Jednym z najważniejszych czynników rankingowych są frazy kluczowe. To frazy, które najczęściej wpisywane są przez użytkowników w polu wyszukiwarki. Dobór tych słów powinien opierać się na dokładnej analizie trendów rynkowych oraz liczby wyszukiwań, dzięki czemu można swoimi tekstami trafić w punkt. Następnie konkretne frazy kluczowe powinny być umieszczane w tekstach na stronie, w linkach oraz w nagłówkach. Warto pamiętać o tym, że przesadne nasycenie treści słowami kluczowymi może negatywnie przełożyć się na pozycjonowanie stron www. Porady dotyczące słów kluczowych można znaleźć m.in. w Google Search Console.

Powinno się unikać pozycjonowania na bardzo konkurencyjne i trudne frazy, ponieważ nie będą one sprzedawały. W przypadku konkurencyjnego rynku warto postawić na rozbudowane frazy, tzw. long taile. Wówczas specjalista może powalczyć o ruch z tych bardziej rozbudowanych fraz, ponieważ pod kątem krótkich i najpopularniejszych, bardzo trudno byłoby dostać się na wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zadbaj o strukturę strony

Wpływ na pozycjonowanie ma także odpowiednia struktura podstron oraz strony głównej. Tu warto zadbać o umieszczenie fraz kluczowych w adresach URL, nagłówkach (głównie w H1), w meta opisach oraz tytułach stron. Dlaczego akurat tu? Te miejsca to główne pole pracy robotów Google pod kątem wyszukiwania słów kluczowych. Ułożenie dobrej struktury strony i nasycenie jej słowami kluczowymi to szansa na zdobycie przewagi rynkowej nad konkurencją. W kreacji treści należy pamiętać o ich czytelności i spójności. Zbyt duże nasycenie fraz kluczowych może być odbierane negatywnie.

Określ adresy kanoniczne

Właściciel strony powinien zdefiniować adresy kanoniczne. To meta tagi, które znajdują się w headzie strony. Pozwala to wskazać, który z adresów URL jest oryginalny. To kluczowe zadanie w sytuacjach, gdy jakieś podstrony posiadają więcej niż jeden adres i są one różne. Dzięki temu uniknie się duplikacji treści, co negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Określanie adresów kanoniczych najczęściej ma miejsce w przypadku dużych serwisów internetowych i rozbudowanych sklepów e-commerce.

Postaw na linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to bardzo ważny element strategii pozycjonowania. Dzięki temu można ułożyć ścieżkę przechodzenia klienta lub użytkownika po naszej stronie oraz podbić znaczenie wybranych fraz kluczowych. To także wskazówka dla robota Google, dzięki czemu płynnie przechodzi on przez witrynę i nadaje jej więcej punktów rankingowych. Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczaniu w treściach jakościowych linków do zewnętrznych źródeł (np. do innych stron właściciela). W ten sposób podbija się ranking witryny, jednak należy pamiętać o regularnej weryfikacji linków i usuwaniu tych wygasłych. Bilans każdej takiej zmiany powinien być dodatni.

Nie zapomnij o responsywności

Bardzo duży wpływ na pozycjonowanie ma responsywność strony internetowej. Powinna ona być dostosowana do odtwarzania na różnych urządzeniach, w tym: laptopach, komputerach PC, tabletach i smartfonach. Może to się wiązać ze zmianą struktury i wyglądu strony pod urządzenia mobilne, jednak z punktu widzenia UX oraz Google ma to duże znaczenie dla pozycjonowania. Właściciele powinni zwrócić uwagę także na jak najniższy czas wczytywania się witryny.

Unikaj błędu 404

Należy unikać występowania błędów 404, który negatywnie wpływa na ranking i pozycjonowanie strony. Błąd występuje zazwyczaj wtedy, gdy strona produktowa lub podstrona zostały usunięte, jednak wciąż można na nie wejść z innych zakładek lub z wyszukiwarki. To ostatnia z naszych podstawowych porad w zakresie pozycjonowania stron internetowych.


Źródło: Tim Samuel/pexels.com

Pozycjonowanie stron - czy warto?

Zdecydowanie warto postawić na pozycjonowanie strony internetowej. Wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony i konwersji, bez dodatkowego budżetu marketingowego. Ponadto wpływa to także na renomę i wiarygodność danej witryny, a większa widoczność może doprowadzić do skuteczniejszej realizacji celów biznesowych i wzrostów. W tym zakresie warto współpracować z profesjonalistami i agencjami, które specjalizują się w pozycjonowaniu. Jeżeli zastanawiasz się nad tym, jak się pozycjonuje stronę internetową, to podstawowe porady znajdują się w tym artykule. Powodzenia.

Udostępnij:
Ostatnie wpisy
Czym jest ROI?
Czym jest ROI?

    Twoja strona nie jest widoczna w wyszukiwarce? My wiemy jak to zmienić!
    Umów się na bezpłatną konsultację z naszym analitykiem SEO i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swój biznes

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    *